viernes, 27 de enero de 2012


LA CIUTAT NO INTEL·LIGENT DE LA SRA CONESA.

El ple de l’ajuntament de Sant Cugat del proppassat mes d’octubre va aprovar una moció conjunta dels grups municipals de CiU i PSC per posicionar  Sant Cugat com una ciutat intel·ligent (smartCity) de referència a Catalunya.
El redactat inicial de la moció impulsada per l’alcaldessa explicava que es pretenia impulsar l’implantació de sensors per a saber quan es necessari regar els parcs , encendre els llums de l’enllumenat públic o buidar els contenidors de residus.
Aquest era el contingut del projecte elaborat per el govern municipal per a convertir Sant Cugat en una ciutat intel·ligent.
Però que es una ciutat intel·ligent?
La teoria diu que una ciutat intel·ligent és aquella que fa ús dels avenços tecnològics per millorar la qualitat de vida dels seus habitants.
La incorporació de sensors es una bona practica però molt limitada de tot el que poden aportar les tecnologies de la informació i comunicació per a millorar la eficiència , eficàcia de la gestió municipal i sobretot  per incrementar el benestar i la qualitat de vida dels ciutadans i ciutadanes.
El govern municipal es ven falsament com a cap davanter en l’incorporació de les tecnologies en la producció de servei municipal quan la realitat es molt diferent.
Un exemple clar es el retard que pateix la gestió municipal en l’implantació de l’Administració electrònica. Així per exemple moltes famílies de Sant Cugat al realitzar, fa un parell de mesos, la preinscripció dels seus fills a les escoles bressols per el curs 2011-2012 van d’haver de patir de valent per a complir  totes les exigències de la paperassa que l’hi demanava el govern municipal.
La presentació de la sol·licitud obligava als veïns i veïnes aportar un conjunt de documents per acreditar la seva situació personal i familiar.
Quantes hores i desplaçaments s’han vist obligats a fer aquestes famílies per obtenir els documents justificatiu de la seva renda, de possible discapacitat, si son família nombrosa, si treballen o no ?
Traduït en valor monetari quin cost han pagat per culpa d’un ajuntament mal gestionat?
El govern municipal nega els drets reconeguts als ciutadans d’accés electrònic als serveis de les administracions, de no aportar les dades o els documents que estiguin en poder de les administracions públiques o dels quals aquestes puguin disposar.
El que l’ajuntament ha de fer,com fan molts altres municipis , es obtenir en nom del ciutadà els documents que siguin necessari davant de l’administració corresponen ( Tresoreria de la seguretat social, del Departament de Benestar Social i Família l'Agència Tributària. SOC etc.)
El govern de CiU té molt deures pendents per fer del nostra ajuntament una organització capaç de desenvolupar una gestió que es correspon a una ciutat intel·ligent.
Menys política d’eslògans i més de contingut rigorós en la gestió.
Les esmenes introduïdes per el PSC en la moció aprovada en el ple obliguen el govern municipal a respectar el dret que tenen els santcugatencs i santcugatenques , al presentar una sol·licitud ,de no haver d’ aportar documents d’altres administracions.

No hay comentarios:

Publicar un comentario